Meet the Team: Laura – Key Account Manager

 

Meet the Team -sarjamme esittelee studentum.fi:n ja koulutus.fi:n huikeita tekijöitä, joita kaikkia yhdistää palo jatkuvaan itsensä kehittämiseen. Tutustu nyt asiakkuuspäällikköön Lauraan! ✨

Tiimiläisemme työskentelevät Keystone Education Groupilla. Suomessa ylläpidämme ja kehitämme studentum.fi- ja koulutus.fi-hakukonesivustoja sekä huolehdimme asiakkaiden  tarpeista hakija- ja koulutusmarkkinoinnissa.

Miten päädyit töihin studentum.fi:lle?

Löysin tiedon avoimesta työpaikasta LinkedInistä. Etsin juuri silloin itselleni uutta, asiakasrajapintaan sijoittuvaa työtehtävää, ja pian työpaikkailmoituksen bongattuani HR-osastomme Ruotsista oli minuun yhteydessä. Rekrytointiprosessi eteni jouhevasti ja reilun parin viikon jälkeen matkustin Tukholmaan allekirjoittamaan työsopimuksen.

Minkälaisia työtehtäväsi ovat?

Työnkuvani on hyvin monipuolinen: päiviini sisältyy niin olemassa olevien asiakkuuksien hoitamista kuin neuvotteluja potentiaalisten uusien asiakkaidenkin kanssa. Työlistallani on muun muassa tarjousten ja sopimusten laatimista, kampanjasuunnittelua yhdessä asiakkaiden kanssa, raportointia sekä paljon palavereita ja sähköpostin vaihtoa. Työni on pääosin hyvin nopeatempoista, mutta joukkoon mahtuu toki myös niitä rauhallisempia päiviä.

Miten autat studentum.fi:n asiakkaita?

Autan asiakkaitamme saamaan kauttamme sellaisen näkyvyyden, jonka avulla he tavoittavat tehokkaasti oman kohderyhmänsä. Hakijamarkkinointi on pitkäjänteistä työtä, jossa on tärkeä löytää kullekin asiakkaalle parhaiten sopivat työkalut.

Mikä on parasta työssäsi?

Parasta työssäni ovat ehdottomasti ihanat kohtaamiset asiakkaiden kanssa. Asiakastyytyväisyys on erittäin lähellä omaa sydäntäni. Pyrin aina siihen, että jokainen asiakkaani olisi mahdollisimman tyytyväinen sivustomme kautta saamaansa näkyvyyteen sekä asiakaspalveluun. Arvostan työssäni myös vaihtelevuutta sekä mahdollisuutta haastaa itseäni.

Mikä on haastavinta työssäsi?

Välillä hommat tuppaavat kasaantumaan tietyille viikoille. Silloin työpäivien pituus paukkuu. Toisaalta itselleni pieni stressi toimii useimmiten pelkästään positiivisena ja eteenpäin työntävänä voimana. Olen myös oppinut suunnittelemaan omaa ajankäyttöäni paremmin vuosien aikana, jolloin kiire ei enää aiheuta samanlaista painetta kuin aiemmin.

Mitä vinkkejä antaisit hakijamarkkinointiin?

Ehdottomasti tärkeintä on mielestäni tunnistaa, minkälaisia henkilöprofiileja sisältyy omaan kohderyhmään ja, missä nämä henkilöt on mahdollista tavoittaa parhaiten. Se mikä toimii yhdelle, ei välttämättä toimi toiselle. Profiloinnin lisäksi korostaisin myös analytiikan merkitystä, jotta oppilaitokset ja kouluttajat pystyvät tunnistamaan, mitkä ovat heidän tarpeisiinsa kaikkein laadukkaimmat markkinointikanavat.

Laura Borseti työskentelee Keystone Education Groupilla asiakkuuspäällikkönä. ✨

Salla-Sofia Lahti

Digital Marketing Specialist

""