Tässä blogisarjassa esittelemme studentum.fi:n huikeita tekijöitä, joita kaikkia yhdistää palo jatkuvaan itsensä kehittämiseen.
Tiimiläisemme työskentelevät Keystone Education Groupilla. Suomessa ylläpidämme ja kehitämme studentum.fi- ja koulutus.fi-hakukonesivustoja sekä huolehdimme sivustojen asiakaskunnasta sekä heidän tarpeistaan hakija- ja koulutusmarkkinoinnissa. Autamme oppilaitoksia ja organisaatioita tavoittamaan koulutusta etsivät.
Tutustu seuraavaksi avainasiakkuuspäällikköömme Eevaan! ✨
Miten päädyit töihin studentum.fi:lle?
Vuonna 2019 syksyllä sain mahtavan tilaisuuden tulla työharjoitteluun markkinoinnin ja viestinnän tiimiin. Meillä oli hauska ja energinen tiimi, joka teki harjoittelusta ikimuistoisen. Kun minulle tarjottiin mahdollisuutta liittyä myyntitiimiin loppuvuodesta 2022, päätökseni oli hyvin selkeä.
Minkälaisia työtehtäväsi ovat?
Työpäivät ovat hyvin monipuolisia ja ne sisältävät usein asiakastapaamisia, kampanjoiden suunnittelua sekä toki myös uusien asiakkaiden kontaktoimista. Nykypäivänä monet palaverit hoituvat kätevästi Teams-palaverien kautta, mutta tapaan mielelläni asiakkaita myös kasvotusten. Sivustomme palvelee koulutusten tarjoajia ympäri Suomen, joten välillä tapaamiset vievät meidät tutustumaan uusiin kuntiin ja kaupunkeihin.
Miten autat studentum.fi:n asiakkaita?
Autan niin olemassa olevia kuin uusia asiakkaita löytämään heidän koulutuksiinsa kiinnostuneita henkilöitä. Olen avuksi asiakkaillemme silloin, kun he tarvitsevat muutoksia koulutusesittelyihinsä tai kun tulevia kampanjoita suunnitellaan. Käytännössä olen läsnä asiakkaillemme aina silloin, kun he apua tarvitsevat.
Mikä on parasta työssäsi?
Parasta työssäni on se, että voin auttaa asiakkaita saavuttamaan heidän tavoitteitaan ja saamme aikaan heidän liiketoiminnalleen merkityksellisiä tuloksia. Lisäksi tykkään meidän tiimistämme. Olen itse puhelias ja tykkään huumorista, joten on erittäin iso plussa, että meillä on tiimissä hauskaa!
Mikä on haastavinta työssäsi?
Uudet evästemuutokset ovat tehneet markkinoinnin seurannasta haasteellisempaa. Asiakkaat kaipaavat hyvin konkreettisia tuloksia, joten pyrimme jatkuvasti kehittämään omaa toimintaamme niin, että saisimme heille mahdollisimman tarkkoja tuloksia sekä tilastoja.
Mitä vinkkejä antaisit hakijamarkkinointiin?
Kaikista tärkeintä on, että perusta on kunnossa. Suosittelen huolehtimaan, että sivuiltasi löytyy kaikki tarvittava tieto ja ilmoittautuminen on helppoa. Ota huomioon kohdeyleisösi. Tässä olisi vielä muutama vinkki koulutusmarkkinointiin:
- Monipuolisuus ja pidemmän ajan suunnitelmat: Käytä erilaisia kanavia, kuten some- ja markkinointialustoja. Kannattaa muistaa, että kaikki eivät ole välttämättä kaikkialla. Mitä useammassa kanavassa viestisi ja brändisi näkyvät, sitä todennäköisempää on, että viestisi tavoittaa oikeat henkilöt. Tee markkinoinnin vuosikalenteri, jotta pystyt hahmottamaan koko kokonaisuuden.
- Testaa ja arvioi. Uskalla kokeilla uusia menetelmiä. Markkinointikanavat ja alustat muuttuvat nopeasti. Markkinoinnissa kannattaa olla edelläkävijä.
- Realistiset tavoitteet. Asettakaa realistiset tavoitteet. Markkinointi vaatii rohkeutta sekä testaamista. Vaikka kampanja ei toisi välittömästi kauppaa, teidän bränditietoisuutenne on varmasti kasvanut!
Eeva Numminen työskentelee Keystone Education Groupilla avainasiakkuuspäällikkönä. ✨