Meet the Team: Antti – Sales Manager

 

Meet the Team -sarjamme esittelee studentum.fi:n ja koulutus.fi:n huikeita tekijöitä, joita kaikkia yhdistää palo jatkuvaan itsensä kehittämiseen.

Tiimiläisemme työskentelevät Keystone Education Groupilla. Suomessa ylläpidämme ja kehitämme studentum.fi- ja koulutus.fi-hakukonesivustoja sekä huolehdimme asiakkaiden  tarpeista hakija- ja koulutusmarkkinoinnissa. Autamme oppilaitoksia ja organisaatioita tavoittamaan koulutusta etsivät.

Tutustu nyt studentum.fi-sivuston myyntipäällikköömme Anttiin! ✨

Miten päädyit töihin studentum.fi:lle?

Aloitin viestinnän harjoittelijana Tukholman toimistollamme jo kesällä 2011. Tuolloin olin vielä maisterivaiheen opiskelija kauppakorkeakoulussa, ja ajatuksenani oli suuntautua valmistumisen jälkeen viestinnän ja markkinoinnin tehtäviin. Kesäharjoitteluni aikana sain kuitenkin kuunnella, kun samassa huoneessa työskentelevät asiakasvastaavat kävivät keskusteluja eri oppilaitosten kanssa, ja jotenkin se vaikutti kiehtovalta ja muutti myös täysin käsitykseni siitä, millaista myyntityö voisi olla.

Syksyllä harjoittelun jälkeen ja ennen vaihto-oppilaaksi lähtöä ilmaisin puoliksi vitsillä olevani kiinnostunut myyjän tehtävistä. Palattuani takaisin vaihdosta sain studentumilta työtarjouksen. Tartuin tarjoukseen, ja syksyllä 2012 muutimme puolisoni kanssa Tukholmaan. Sittemmin siirryin työskentelemään Helsingin toimistolle, mutta uran alkuvaiheessa länsinaapuri ehti tulla hyvin tutuksi.

Minkälaisia työtehtäväsi ovat?

Päiviin sisältyy asiakastapaamisia ja niiden suunnittelua, tilastojen läpikäyntiä, mahdollisiin uusiin tuotteisiin perehtymistä ja eri oppilaitosten markkinointitarpeiden kartoittamista. Tärkeä osa työtä on myös koulutusalaan liittyvien uutisten seuranta, sillä asiakasvastaavan täytyy olla hyvin kartalla oppilaitosten arkeen vaikuttavista uudistuksista ja muutoksista.

Miten autat studentum.fi:n asiakkaita?

Käymme yhdessä läpi kuluneen yhteistyökauden tuloksia ja pohdimme, olisiko esimerkiksi tulevien hakujen yhteydessä tarvetta nostaa jotain tiettyjä aloja tai yksittäisiä koulutuksia enemmän esiin. Pyrin myös pitämään asiakkaitamme ajan tasalla siitä, miten sivustomme kävijät etsivät tietoa koulutuksista, ja miten kävijäkäyttäytyminen jatkuvasti elää ja muuttuu. Avoin keskustelu ja tiedonjako tarjoaa vankan pohjan rakentaa yhdessä suunnitelma siitä, miten oppilaitos voi tehokkaimmin tavoittaa potentiaaliset hakijat kanaviemme kautta.

Mikä on parasta työssäsi?

Vaihtelu ja samaan aikaan myös tietty toistuvuus 😊 Koulutusalalla vuosikalenteri rakentuu hyvin pitkälti eri hakuaikojen ympärille, mutta alalla on urani aikana tapahtunut valtavasti suuria muutoksia esimerkiksi hakukriteereissä ja koulutustyypeissä. Tämä on pitänyt arjen mielenkiintoisena vähän kliseisesti voi sanoa, että kahta samanlaista päivää ei ole. Tykkään myös kovasti siitä, että parin viime vuoden aikana asiakkaita on jälleen päässyt tapaamaan kasvotusten tapahtumissa ja paikan päällä oppilaitosten kampuksilla.

Mikä on haastavinta työssäsi?

Ehkä haastavinta on tietyllä tavalla se sama muutoksen nopeus, joka toisaalta tekee työstä myös kiehtovaa! 😊 On tärkeää pysyä jatkuvasti hereillä ja haastaa myös itseä ajattelemaan eri tavalla, sillä monet vuosien aikana opitut lainalaisuudet eivät välttämättä tänä päivänä päde enää ollenkaan.

Mitä vinkkejä antaisit hakijamarkkinointiin?

Markkinoinnissa tärkeintä on tietysti aina tunnistaa oma kohdeyleisö ja sen muuttuvat tiedonetsinnän tavat. Suosittelen, että aika ajoin testataan uusiakin kanavia ja että niihin tuotettavissa sisällöissä heittäydytään rohkeasti mukaan! 😊

 

Antti Röyttä työskentelee Keystone Education Groupilla studentum.fi:n myyntipäällikkönä. ✨

Salla-Sofia Lahti

Digital Marketing Specialist

""