Oletko varannut tai haluaisitko varata mainospaikan studentum.fi:n uutiskirjeestä? Mahtavaa! Mietitkö kuitenkin vielä, miten laatia asianmukainen, inspiroiva ja houkutteleva teksti, joka on samalla ytimekäs ja vastaanottajan helposti ymmärrettävissä? Olemme koonneet tähän artikkeliin vinkkejä liittyen uutiskirjemainoksen materiaalien koostamiseen.
Otsikko – mitä tulee ottaa huomioon?
Otsikko saa olla välilyönteineen maksimissaan 33 merkkiä. Sen tulee olla selkeä ja ytimekäs. Haluat, että vastaanottaja ymmärtää, mitä markkinoit, kertomatta kuitenkaan liikaa. Tarkoituksena on, että vastaanottaja etenee lukemaan tekstiä saadakseen tietää asiasta lisää.
Leipäteksti – parhaat vinkit kirjoittamiseen
Teksti saa olla maksimissaan 300 merkkiä välilyönteineen ja linkkeineen. Sen tulisi siis olla lyhyt ja ytimekäs. Onko teillä aukeamassa haku, jota haluat markkinoida? Sisällytä se mainokseen! Haluatko varmistaa, että tulevan koulutuksen paikat täyttyvät? Houkuttele vastaanottajat klikkaamaan itsensä eteenpäin linkistä. Älä siis paljasta kaikkea tekstissä, vain sen verran, että saat herätettyä lukijan kiinnostuksen.
Esimerkki uutiskirjemainoksesta:
Kuva – mitä kannattaa ottaa huomioon?
Kuvan tulee olla kooltaan 580 x 200 px. Halutessasi voit liittää kuvaan logon. Käytä korkealaatuisia kuvia, joissa on hyvä valotus ja selkeät värit. Pyri käyttämään kuvia, jotka kuvastavat kohderyhmäänne ja antavat uskottavan vaikutelman. Jos vain mahdollista, käytä mielellään kuvia omasta toiminnastanne.
Linkit – mitä huomioida?
Uutiskirjemainoksessa voi olla maksimissaan 5 linkkiä: 1 konversiopainikkeessa ja 4 leipätekstissä. Suosittelemme lisäämään mainokseen kaikki sallitut 5 linkkiä. Huomaathan, että linkitämme uutiskirjeistä ainoastaan studentum.fi:hin. On tärkeää, että lähetät meille kaikki linkit, jotka haluat sisällyttää mainokseen, sillä sinä tiedät parhaiten, mihin haluat ohjata vastaanottajat. Voit merkitä tekstiin ne kohdat, joihin haluat sisällyttää linkin.
Deadline materiaalien toimittamiselle
Samalla, kun lähetämme sinulle aineisto-ohjeen, kerromme deadlinen materiaalien toimittamiselle. On tärkeä noudattaa deadlinea, jotta saamme koostettua mainoksesi niin, että aikaa jää vielä mahdollisten muutosten tekemiselle. Hyväksytämme mainoksen sinulla vielä ennen uutiskirjeen ajastamista.
Kaiken kaikkiaan ole selkeä ja konkreettinen, ja mieti, minkä viestin haluat välittää mainoksellasi. Äläkä epäröi kysyä meiltä, jos jokin mietityttää. Autamme aina mielellämme!