5 virtuaalitapahtumien etua

 

Miltä kuulostavat räätälöitävä virtuaaliympäristö, kattava tilastointi ja virtuaalinen vuorovaikutus hakijoiden kanssa? Virtuaalinen tapahtuma-alusta mahdollistaa kaiken tämän sekä paljon muuta! Osallistujille virtuaalitapahtuma tarjoaa seikkailun virtuaaliympäristössä: mahdollisuuden osallistua webinaareihin, tutustua materiaaleihin ja keskustella edustajien kanssa.

Viimeisen vuoden aikana erityyppiset etäratkaisut ja virtuaalikohtaamiset ovat tulleet lähes jokaiselle tutuiksi. Olemme tottuneet siihen, että asioita voi hoitaa ajasta ja paikasta riippumatta erilaisten digiratkaisujen avulla. Näemme virtuaalitapahtumissa jatkossakin valtavaa potentiaalia ja uskomme niiden tulleen jäädäkseen.

Älypuhelinten ja sosiaalisen median myötä digitaalisesta vuorovaikutuksesta on tullut luonteva osa ihmisten ja erityisesti nuorten jokapäiväistä elämää. Oppilaitosten kohdeyleisön koostuessa pitkälti nuorista ja nuorista aikuisista, on erityisen tärkeää, että opiskeluvaihtoehtoja pohtivalle on tarjolla myös digitaalisia kohtaamispaikkoja, joita hyödyntää  tiedonhankinnan ja tulevaisuuden suunnittelun tukena. Tähän artikkeliin olemme koonneet muutamia virtuaalitapahtumien tarjoamia etuja, joita pidämme kaikista olennaisimpina niin tapahtuman järjestäjän kuin kävijän näkökulmasta.

 

1. Joustava tapa järjestää tapahtuma paikasta riippumatta

Virtuaalinen tapahtumaympäristö antaa järjestäjille vapauden työskennellä mistä tahansa paikasta käsin. Järjestelyissä mukana olevien ei tarvitse kokoontua yhteen paikkaan, vaan esimerkiksi chat-keskustelut osallistujien kanssa voi hoitaa kukin työntekijä kotitoimistoltaan ja webinaarit lähettää eri toimipisteistä. Samalla kaikilla tapahtumasta kiinnostuneilla on asuinpaikasta riippumatta yhtäläiset mahdollisuudet osallistua.

.

2. Modernit vuorovaikutusmahdollisuudet

Digitaalinen tapahtumakonsepti luo täysin uudenlaisia kohtaamispaikkoja ja tarjoaa aiempaa tehokkaampia vuorovaikutusmahdollisuuksia oppilaitoksille ja potentiaalisille opiskelijoille. Kävijä voi aloittaa chat-keskustelun näytteilleasettajan kanssa tai oppilaitoksen edustaja voi tarjoutua auttamaan ja opastamaan tapahtuman osallistujaa. Osastolla vierailevat kävijät ovat näytteilleasettajan nähtävissä reaaliajassa ja chat-keskustelun aloittaminen kävijöiden kanssa on vain muutaman klikkauksen päässä. Vaikka kävijä olisi jo ehtinyt poistua osastoltanne, voit chattailla hänen kanssaan myös sen jälkeen ja vinkata esimerkiksi esitteistänne tai webinaareista. Webinaarit ovat oiva tapa luoda sekä vahvistaa mielikuvia oppilaitoksesta ja kannustaa vuorovaikutukseen. Chat-ominaisuuden lisäksi alusta tarjoaa kävijälle mahdollisuuden keskustella videopuhelun välityksellä tai varata henkilökohtaisen neuvonta-ajan oppilaitoksen edustajan kanssa.

 

 

events-blog
Etsitkö kumppania virtuaalitapahtuman toteuttamiseen? Hyödynnä oppilaitosten tarpeisiin räätälöityä palveluamme!

Lue lisää

 

 

3. Selkeät ja mitattavissa olevat tulokset

Kukapa ei pitäisi selkeistä ja mitattavista tuloksista, joita on helppo seurata tapahtuman aikana sekä analysoida sen jälkeen? Kaikki kävijöiden osastoilla tekemät toiminnot, kuten koulutusklikkaukset ja webinaarien katselut päivittyvät lähes reaaliajassa näytteilleasettajan hallintapaneeliin. Kyseiset tilastot ja kontaktit ovat näytteilleasettajan hyödynnettävissä tapahtuman aikana sekä sen jälkeen. Listaamalla koulutustarjontaanne ja tarjoamalla esitteitä, linkkejä ja webinaareja, annat potentiaalisille opiskelijoille heidän tarvitsemaansa tietoa päätöksentekonsa tueksi. Messujen jälkeen voit selvittää, ketkä ovat esimerkiksi katsoneet webinaarianne tai ilmaisseet kiinnostuksensa koulutuksiinne. 

 

4. Aikaa säästävää ja kustannustehokasta

Virtuaalitapahtuman ansiosta sekä oppilaitoksen edustajat että kävijät säästyvät turhilta matka- ja majoituskustannuksilta. Mikäli virtuaalitapahtumaa varten tuotetaan erillisiä markkinointimateriaaleja, voi niitä jatkossa hyödyntää esimerkiksi sosiaalisen median kanavissa tai nettisivuillanne. Jos tietyllä osastolla on useampia oppilaitoksen edustajia, voivat he sopia työskentelevänsä tapahtuman parissa vuorotellen. Näin ollen yhden henkilön ei tarvitse varata tapahtuma-alustalla päivystämiseen koko päivää. Verrattaessa fyysiseen tapahtumaan, kävijän ei myöskään tarvitse varata yhtä paljon aikaa tapahtumassa vierailemiseen, vaan hän voi käydä tapahtumassa esimerkiksi kotisohvalta käsin, koulupäivän aikana tai bussissa matkustaessaan. 

 

5. Kävijäkokemus

Järjestämistämme digitaalisista koulutusmessuista keräämiemme palautteiden perusteella voimme todeta, että virtuaalitapahtumilla on tarjota monia etuja myös kävijäkokemuksen näkökulmasta. Kävijäpalautteissa erityistä kiitosta keräsivät virtuaalinen messuympäristö ja siellä liikkuminen sekä mahdollisuus vierailla tapahtumassa omien aikataulujen mukaisesti. Chat-ominaisuutta pidettiin myös hyödyllisenä, sillä se madalsi kynnnystä vuorovaikutukseen ja mahdollisti vastausten saamisen messukävijöiden mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

 

Mikäli oman virtuaalitapahtuman järjestäminen kiinnostaa, kannattaa tutustua alustaamme ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin yksityiskohtaisemmin täällä. Alustan lisäksi tarjoamme opastusta tapahtuman järjestämiseen sekä alustan käyttöön, ja olemme tukenasi myös tapahtumapäivänä.

Linda Pilvinen

Digital Marketing Assistant

""