Näytteilleasettajan materiaalipankki

2024 HK-messut logo -1

Mahtavaa, että olette mukana digimessuilla!

Tältä sivulta löydät Hae korkeakouluun! -digimessujen näytteilleasettajille suunnattua materiaalia. Päivitämme sivuille lisää materiaalia lähempänä tapahtumaa.

Tapahtumapäivien aikataulu

Live-päivä ke 13.3.2024

Klo 9 Virtuaalinen messukeskus avautuu osallistujille. 

Klo 9–17 Näytteilleasettajat voivat olla paikalla oman messuosastonsa chatissa ja keskustella tapahtuman osallistujien kanssa.

Chatissa voi päivystää näytteilleasettajan itse laatiman aikataulun mukaisesti. Chatin voi laittaa tauolle ja eri edustajat voivat päivystää eri aikoina. Omista chat-aukioloajoista voi viestiä omalla messuosastolla.

Klo 9–17 studentum.fi päivystää messujen yleischatissa avustaen osallistujia. Lisäksi studentum.fi avustaa näytteilleasettajia info@studentum.fi, puhelimitse tai alustan chatin kautta.

Klo 1724 Osallistujat voivat edelleen vierailla virtuaalisessa messukeskuksessa ja kaikilla messuosastoilla, mutta chat-toiminto ei ole enää käytettävissä.

Torstai 14.3.2024

Virtuaalinen messukeskus on avoinna kävijöille koko vuorokauden ajan. Kävijät voivat liikkua alustalla oman aikataulunsa mukaisesti, tutustua materiaaleihin ja katsoa webinaaritallenteita.

Chat-toiminto ei ole auki.

Perjantai 15.3.2024

Virtuaalinen messukeskus on avoinna kävijöille koko vuorokauden ajan. Kävijät voivat liikkua alustalla oman aikataulunsa mukaisesti, tutustua materiaaleihin ja katsoa webinaaritallenteita.

Chat-toiminto ei ole auki.

Klo 24 Virtuaalinen messukeskus sulkeutuu. Uudet osallistujat eivät voi enää rekisteröityä tai kirjautua sisään.


Logot, bannerit & kuvat tapahtuman markkinointiin

Levitetään yhdessä tietoa tapahtumasta kiinnostuneille ja autetaan opiskelupolkuaan pohtivia heille tärkeällä hetkellä!

Kerro osallistumisestanne somessa, kirjoita nettiuutinen kotisivuillenne ja viesti tapahtumasta toisen asteen oppilaitoksiin. Voit halutessasi hyödyntää oheisia materiaaleja. Linkittää voit studentum.fi/hae-korkeakouluun.

 

🖼️ Lataa materiaali klikkaamalla linkkiä:

 

Logot 2024

Logo png 📂

Logo jpg 📂

 

Bannerit / some

 

📽️  Tapahtumavideo

 


Mitä digimessuilla tapahtuu? Miten tulisi toimia?

Hae korkeakouluun -digimessut on suunnattu korkeakouluopiskelusta kiinnostuneille, erityisesti kevään yhteishaussa opiskelupaikkaa hakeville ja heitä tukeville opinto-ohjaajille.

Messukävijät seikkailevat messualustalla eli virtuaalisessa messukeskuksessa. He voivat vierailla eri messuhalleissa, klikata itsensä sisään messuosastoille tutustuakseen kouluun ja sen materiaaleihin, chatata messuedustajien kanssa ja seurata webinaareja.

Messukävijä vierailee virtuaalisessa messukeskuksessa ja näytteilleasettajille (messuedustajat ja adminit) taas näkyy hallinnointityökalu, jossa he hoitavat chattia, näkevät tilastoja ja voivat muokata osastoa.

Vierailu digimessuilla alkaa sisäänkirjautumisesta. Osallistuja luo messualustalle profiilin, ja pääsee tämän jälkeen astumaan sisään messualustalle. Siellä osallistuja siirtyy messuhalleihin, tutustuu messuohjelmaan, vierailee messuosastoilla, tutkii niiltä löytyviä materiaaleja, kysyy lisätietoja chatissa ja seuraa webinaareja.

Näytteilleasettajan messuedustaja puolestaan hallinnoi messuosastoaan digitaalisesti, hallintatyökalun kautta. Hän voi aloittaa keskustelun kävijän kanssa ja seurata messuosastolla tehtäviä toimintoja: ketkä klikkaavat esitteitä, kuka katsoo webinaaria, mitä kävijäkyselyihin on vastattu ja niin edelleen. 

Kullakin messuedustajalla on oma profiili ja heihin voi olla yhteydessä chatissa tai vaihtoehtoisesti sähköpostitse, mikäli hän on uloskirjautunut hallintapaneelista. Myös edustajat voivat aloittaa chat-keskusteluja osallistujien kanssa.

Messuedustajat ovat avainasemassa onnistuneen messutuloksen rakentamisessa. Heidän tärkein tehtävänsä on päivystää messuosaston hallinnoinnissa ja toteuttaa sovittua vuorovaikutuksellista strategiaa. Tärkeää on hallinnoida chattia vastaamalla kävijöiden kysymyksiin ja olemalla aktiivinen myös ulospäin.

Kaikki edustajat saavat omat tunnuksensa järjestelmään ja jokaiselle messuedustajalle luodaan järjestelmään oma profiili. Tästä osallistuja näkee, päivystääkö edustaja parhaillaan vai onko hän poissa sekä miten häneen voi ottaa yhteyttä.

Messuedustajille kannattaa jakaa päivystysvuorot, joiden puitteissa he ovat “livenä” eli saatavilla chat-keskusteluun messuosastollanne. Kun edustaja on poissa, on tärkeää kirjautua kokonaan ulos tai laittaa oma tila tauolle. Muutoin osallistuja voi aloittaa keskustelun edustajan kanssa ja jää ilman vastausta.

Mikäli messuedustaja on online-tilassa, on hän saatavilla chat-keskusteluun. Jos taas tila on offline, messukävijä voi silti lähettää sähköpostilla kysymyksensä. Messuedustaja voi myös itse aloittaa chat-keskustelun kävijän kanssa. Kukin messuedustaja voi hallinnoida samaan aikaan useampaa keskustelua.


Kysymyksiä ja vastauksia

Mikä on adminin ja messuedustajan ero?

Huom. Hae korkeakouluun! -digimessuilla ei vuonna 2024 ole Admin-muokkausoikeutta. Rakennamme osastot puolestanne. Näytteilleasettajat saavat Admin-oikeudet messujen päätyttyä kerätäkseen talteen messualustan statistiikan ja yhteystiedot.

Admin hallinnoi näytteilleasettajan messuosastoa. Tämä tarkoittaa, että ennen messuja admin voi kirjautua sisään hallintapaneeliin ja muokata siellä osaston materiaaleja. Admin-tunnuksilla kirjautuneena voi myös esikatsella osastoa "live-ympäristössä".

Admin voi myös tapahtuman aikana ja sen jälkeen tarkastella ja ottaa talteen tilastoja ja dataa. 

Messuedustaja toimii chatissa tapahtumapäivänä. Hän ei voi muokata osastoa adminin tavoin. 

Sama henkilö voi saada sekä edustajan että adminin tunnukset, mutta ne luodaan eri sähköpostiosoitteille ja eri rooleihin pitää kirjautua erikseen sisään.

Mikä on webinaari ja mikä on video?

Videot ovat lyhyitä esittelyjä esimerkiksi koulutusaloista tai mainoksenomaisia videoita oppilaitoksesta. Videot lisätään kunkin näytteilleasettajan omalle osastolle ja ne ovat osallistujien selattavissa ja katsottavissa siellä. Video on näkyvissä koko tapahtuman ajan, eikä sitä voi ajastaa.

Webinaarit ovat pidempiä, joko suorana lähetyksenä tai tallenteena toteutettuja tietyn teeman ympärille rakentuvia "ohjelmanumeroita". Näytteilleasettajan webinaarit löytyvät sekä heidän omalta osastoltaan, että yleisesti messuohjelmasta. Webinaarin voi ajastaa näkymään vain tiettynä aikana ja siihen voi liittää puhujan profiilin.

Sekä videoiden että webinaarien katseluista kertyy dataa hallintapaneeliin.


FAQ-blob
 

Yhteystietoja

 

""