Miten tuotetaan nuoria kiinnostava webinaari digitaalisille koulutusmessuille?

Digitaalinen markkinointi Ajankohtaista

Digitaalisten koulutusmessujen näytteilleasettajilla on mahdollisuus tavoittaa messukävijöitä webinaarien avulla.

Alta löydät vinkkimme siihen, miten voit parhaalla mahdollisella tavalla hyödyntää webinaareja näytteilleasettajan roolissa digimessuilla.

 

1. Jaa opiskelijoille sisältöä, joka on kestoltaan noin 15-30 minuuttia

Messuosastolla vieraileville messukävijöille on mahdollista esittää lyhyt esittelyvideo oppilaitoksesta. Webinaaritallenne eroaa esittelyvideosta siinä, että sen avulla on mahdollista tavoittaa myös ne opiskelijat, jotka seikkailevat digitaalisella messualustalla, mutta eivät ole vielä vierailleet messuosastollanne.

Messuvierailun aikana messukävijöille esitetään lista kaikista webinaareista, jotka heidän on mahdollista katsoa ja tieto siitä, mitkä oppilaitokset niitä esittävät. Suosittelemme, että webinaari on pituudeltaan sellainen, että se tempaa mukaansa ja herättää katsojan kiinnostuksen, muttei kuitenkaan niin pitkä, että sen aikana menettää katsojan mielenkiinnon. 

 

2. Jaa video, jossa opiskelijat saavat vastauksia heitä eniten askarruttaviin kysymyksiin

Lukiolaiskyselymme mukaan yli puolet lukiolaisista kokee, että opiskelupaikan valitseminen ja jatko-opintoihin hakeminen aiheuttaa heille stressiä.

Opiskelijoita huolettavat eniten:

1. Valintakokeet

2. Oman osaamisen riittäminen

3. Sopivan opiskelupaikan löytäminen

4. Raha-asiat

5. Työllistyminen

 

3. Anna opiskelijoiden puhua oppilaitoksen puolesta

Opiskelijan tutustuessa eri jatko-opintomahdollisuuksiin, ovat opiskelijakertomukset opiskelijan näkökulmasta yksi hyödyllisimmistä ja luotettavimmista tietolähteistä. Suosittelemme hyödyntämään opiskelijoiden Q&A -kyselytunteja, opiskelijapaneeleita tai muita webinaareja, joissa opiskelijat ovat keskiössä. 

 

4. Korosta oppilaitoksen ominaisuuksia, jotka resonoivat nuorten kanssa

Jos sinulla on jo suunnitteilla tai kasassa hyvä tietopaketti oppilaitoksestasi, saatat vielä miettiä, minkä tekijöiden ansiosta oppilaitoksesi erottuu edukseen muista koulutuksentarjoajista. 

Hiljattain toteutetusta vuoden 2020 lukiolaiskyselystämme selvisi, että lukiolaiset pitävät seuraavia tekijöitä kaikkein tärkeimpinä valitessaan jatko-opiskelupaikkaa:

1. Kiinnostava opiskeluala

2. Alalla on hyvä työllisyystilanne

3. Alalla on hyvät palkat

4. Paikkakunta

5. Kaverit

 

5. Keskustele chatissa webinaaria katsovien messukävijöiden kanssa 

Webinaaria katsoessaan messukävijöillä on mahdollisuus lähettää aktiivisille messuedustajille chatin kautta webinaarin aikana heränneitä kysymyksiä. Kyseisen ominaisuuden avulla voit tarjota katsojalle reaaliaikaisia vastauksia webinaaria tai sen sisältöä koskeviin kysymyksiin, samalla kuitenkin hyödyntäen webinaaritallenteiden mutkattomuutta.

 

""