Olimme mukana 23.-24.11.2022 Messukeskuksessa järjestetyillä Studia-messuilla. Siellä oli myös yli 10 000 muuta henkilöä kohtaamassa, kuuntelemassa, keskustelemassa ja etsimässä sekä tarjoamassa tietoa koulutukseen, opiskeluun, osaamisen kehittämiseen liittyen. Ensimmäistä kertaa Studia tavoitteli nuorten, ensimmäistä opiskelupaikkaa pohtivien lisäksi aikuisempaa, jo työelämässä olevaa kohderyhmää. Tälle viimeksi mainitulle kohderyhmälle oli tarjolla koulutusalan toimijoiden erilaisia kursseja, jatko-opintomahdollisuuksia sekä alan vaihtovinkkejä.
Me edustamme kahta Suomen suurinta koulutushakupalvelua, studentum.fitä ja koulutus.fitä, joten olimme myös molemmilla ”kulmilla” tarjoamassa vaihtoehtoja ja ratkaisuja. Ständillämme kävi paljon niitä, jotka halusivat tehdä ammatinvalintatestin (yksi suosituimmista verkkosisällöistämme), osa halusi kysellä erilaisista opiskeluvaihtoehdoista, joita meidän kauttamme on tarjolla kumppaniemme tuottamina. Meillä oli ilo arpoa myös kumppanimme Nelli Orellin (Moocy) lahjakortteja supersuosituille verkkokursseille. Messuilla oli todella hieno ja iloinen tunnelma. Siitä tietää, että kohtaamiset ovat jokaiselle ihmiselle merkitykselliset myös livenä.
Kaiken tämän päälle halusimme kohdata asiakkaitamme sekä yhteistyökumppaneitamme järjestämällä 23.11. erillisen VIP-tilaisuuden. Kerroimme mm. siitä, että meillä on enemmän tarjontaa, koska konsernimme, Keystone Education Group, avulla voimme resursoida erilaisia kampanjoita ja tilaisuuksia laajemmin, kohdennetummin sekä sisällöllisesti vaikuttavammin. Digitaalisten alustojemme menestyksen taustalla on se, että meillä on kohderyhmällemme riittävästi laadukasta tarjontaa ja ajankohtaista sisältöä, joka puhuttelee kohderyhmiämme. Siksi seuraamme useita eri lähteitä ja teemme päätöksiä sekä toimintasuunnitelmia laajan datatiedon ja tutkimusten perusteella.
Esityksessä kävimme läpi hakijan vuosikelloa ja mitä meillä on kuhunkin vuodenaikaan tarjolla, jotta hakijat löytäisivät oman polkunsa tarjoomasta. Tärkeää on jatkuva näkyvyys sekä palvelujen ja tiedon saavutettavuus. Kampanjat tukevat tiettyjä ajankohtia, jotka vuodessa ovat vaikka maaliskuussa korkeakoulujen hakuajat tai kesällä kesäyliopistojen tarjooma tai moni muu. Uusista koulutuslinjoista sekä kiinnostavista opiskelijakaupungeista ollaan kovin kiinnostuneita hakijan näkökulmasta katsottuna.
Lopuksi saimme loistavan laajakatseisen puheenvuoron Työterveyslaitoksen johtavalta asiantuntijalta, Sinimaaria Rankilta, joka kertoi siitä, mitkä ovat jatkuvan oppimisen tarpeet ja kohtaavatko työelämän vaatimukset ja työntekijöiden osaamistaso. Loppusilauksen antoi meidän toimitusjohtajamme Max Lundberg haastateltuaan useita HR-ammattilaisia selvittääkseen erilaisia tapoja hankkia koulutuksia organisaation työntekijöille, millaisia tarpeet ovat ja miten haasteisiin pystytään vastaamaan.
Tilaisuus loi erinomaisen alustan myös keskinäiselle verkostoitumiselle ja vuorovaikutukselle. Olemme iloisia, että sekä Studia-messut ja VIP-tilaisuutemme kiinnosti niin monia.
Studia-messut järjestetään ensi vuonna 28.-29.11.2023. Olemme mukana ja haluamme tavata Sinut. Olisi hienoa saada kuulla, mitä aiheita toivot kuulevasi silloin tai minkälaista tietoa tarvitset päätöksenteon tueksi meiltä. Me haluamme auttaa opiskelusta kiinnostuneita löytämään teidät alustamme kautta, jossa sisältö tukee meidän yhteistä tavoitettamme ja markkinointi perustuu dataan.
Mikäli haluat keskustella myyntimme kanssa erilaisista hakijamarkkinointivaihtoehdoista, kannattaa tehdä kalenterivaraus täältä.